Primăria Reșița: și vinovat și cu gura mare

După aproape 3 ani de lucrări dintr-un cap în altul al Reșiței, care au condus la apariția tramvaiului în Cetatea de Foc, se prea poate să ne fi obișnuit cu drumuri închise, rute ocolitoare, șanțuri în mijlocul drumului, gropi și muncitori sprijiniți în lopată.

E normal să fie așa atunci când se lucrează. „Nu poți face omletă dacă nu spargi ouăle“ afirma edilul Ioan Popa la un moment dat, pe când lucrările de la noua cale de rulare a tramvaiului era la început. Corect, dar doar atunci când se lucrează cu cap, ceea ce nu e ncazul în exemplul următor.

Străduța paralelă cu calea ferată din fața societății Aquacaraș era astăzi închisă parțial din cauza unor lucrări executate de mai mulți muncitori cu veste portocalii (ca pe vremea PDL-ului) cu inscripția „Primăria Reșița“. La capătul străzii dinspre bariera CFR, era așezate frumos două opritoare din plastic roșu, ce nu permitea mașinilor accesul pe străduță. Corect, elegant, cinstit.

În capătul celălalt, la ieșirea din parcarea mare a celor 3 mari magazine din zonă, nu era nimic. Niciun panou cu trecerea interzisă, niciun indicator, niciun semn distinctiv. Să nu mint; undeva pe șosea, în spatele unei mașini parcate pe partea stângă, erau tot două opritoare din plastic, la fel de roșii, dar care nu interziceau accesul, fiind poziționate cum spuneam, în spatele unei mașini parcate pe partea stângă a drumului.

Dacă îți continuai drumul, după poarta de acces a furnizorului de apă cărășean, dădeai nas în nas cu un buldoexcavator care bloca jumătate de drum, cealaltă jumătate fiind „decorată“ cu un șanț de toată frumusețea. Imaginile sunt din timpul zilei și mă întreb oare ce s-ar întâmpla dacă noaptea ar veni o mașină pe același traseu?

Citeste si:  Proiecte vechi și noi pentru comuna Ciuchici

Dar să rămânem la lucrările din timpul zilei. Am avut curiozitatea să întreb cine este responsabil de acele săpături? Cine este șeful de echipă care coordonează muncitorii? Cine ste responsabil de semnalizarea zonei de lucru și închiderea străzii? (apropo de asta: oare primăria a obținut avizul de închidere a străzii de la poliția rutieră? Întreb nu dau cu parul).

La întrebările mele mi-a răspuns un individ arțăgos, plin de el și bășcălios pe deasupra: „De ce te bagi cu mașina dacă drumul e închis?“ I-am explicat că nu reiese din nicio semnalizare acest lucru și m-a trimis înapoi să mă mai uit odată. Cea de a doua imagine e edificatoare asupra „drumului închis“.

Repet sunt de acord că trebuiesc făcute lucrări în oraș, că există și astfel de situații în care trebuie blocat accesul unor autoturisme, sau trebuie deviată circulația. Dar, așa cum spuneam mai devreme, acestea trebuie făcute cu cap nu cu ….

Sper ca peste individul țâfnos de astăzi să mai existe un șef, un șefuț, ceva, care să-i explice individului care sunt datoriile sale și ce trebuie să facă și să urmărească atunci când începe o astfel de lucrare. În rest… numai de bine.

Gugulanu

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *